> Årsresumé 2009

Nyår blev inte riktigt som planerat, men slutade bra ändå. Är det dags att göra en såndär årsresumé nu? Mitt 2009 vart ju tyvärr inte så mycket att hänga i granen... Mycket har gått snett och det har inte varir så positivt alla gånger.

Januari: I början av året bor jag i en liten förort till Borås. Jag hänger med Mandi en hel del och hon sussar över då det blir närmre för henne till skolan. Vi myser med film, mat, godis och har roligt. Jag jobbar dag ut och dag in och undrar om vi har duracellkaniner i släkten, eftersom jag orkar. Lillasyster får sitt efterlängtade körkort. Jag kommer in i en period då jag inte längre lyckas tygla mina känslor, utan allt brister.

Februari
: Det är kaos i huset där min lägenhet ligger. Såpass illa att jag och Älskling flyr fältet. Klarar helt enkelt inte av att vara där mer, så jag säger upp min lägenhet. Jag jobbar på i vanlig ordning. Byter bort min blonda hårfärg för lite förändring. Mandi färgar det mörkbrunt och jag är helnöjd! Jag längtar tillbaka till mitt gamla jobb till och från.

Mars: Jag tittar på en ny lägenhet, blir störtkär och tänker inte alls på vilka konsekvenser det kan få att hyra i andra hand. Synd jag inte visste i förväg hur det skulle sluta... Jag lägger dessutom upp en annons på min gamla lägenhet och blir av med den betydligt mycket snabbare än väntat. Jag fyller dessutom 20!

April: Jag jobbar på som vanligt, stukar lilltån och blir positivare då det fina vårvädret närmar sig med stormsteg. Flyttar dessutom till lägenheten jag tittade på mitt i centrum.

Maj: Det blir värmebölja och sommarkläderna används väl. Jag trivs relativt bra i min lägenhet, och allting knallar och går. Solen och värmen gör dessutom under för humöret!

Juni: Jag har semester ifrån jobbet, solar och badar, dricker öl och njuter av solen med vännerna. Lillasyster tar studenten och livet är njutbart!

Juli: Jobb, jobb och jobb. Humöret går i vågor och känner mig ensam och "jag bor bara här tillfälligt"-känslan har börjat smyga sig på, vilket inte är något bra tecken. Positivt är väl att jag och Älskling "firar" 10 månader tillsammans.

Augusti: Jag börjar spendera tiden hemma hos Älskling mer och mer, min gamla mobil börjar strula, och planer på att införskaffa en ny sätts i verket. Mina sömnproblem drives me crazy, och jag har två jobb.

September: Jag får hjälp för mina sömproblem, ny mobil inskaffas och jag jobbar och jobbar. Jag lägger ner min gamla blogg och startar denna!

Oktober: Införskaffar mig lite nya möbler (thank god, eftersom jag flyttar nästa vecka). Det blev en ny säng, vit hylla, TV-bänk. Köpte även att nytt tangentbord då mitt gamla börjat bli på åren. Jag jobbar (förvånande? inte så, eller?), sömnproblemen börjar lösa sig med hjälp av tabletterna jag fått utskrivna. Den 16 Oktober slår den första snön till. Jag vaccinerar mig även mot svininfluensan. På halloween lämnar en släkting denna jord, tyvärr...

November: Jag säger upp lägenheten och flytt planeras! Jag får massa möbler av en släkting till Älskling, vilket var mycket snällt. Nästa vecka ska de hämtas och köras till min nya lägenhet. Jag blir bestulen på större delen av allt jag äger, inbrott i gamla lägenheten.

December: Jag mellanlandar hos Älskling och bor här tillfälligt i en månad. Allt är kaos till en början på grund av inbrottet, jag mår psykiskt dåligt. Nu mår jag bättre, julklappar inhandlas och jag jobbar, as usual. Åker på en hejdundrans förkylning, som nästan är borta. Ge med sig vill den minsann inte. Polisutredningen på mina prylar är i full gång. Jag och Hanni åker till Trollhättan och hämtar mina små missar som nu bor tillfälligt hos henne tills nästa vecka.

Nu är det 2010 och jag hoppas detta året blir betydligt bättre än 2009. Det blir väl vad man gör det till! Nytt år - ny lägenhet - nya möjligheter! Gott nytt år!

xoxo
Sanzetth


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får tänka: Det kan bara bli bättre!

Hoppas du får tillbaka dina grejer, eller i allafall lite pengar för det som försvann, men det är ju tyvärr inte samma sak.



Svar: Ja det var jätte mysigt!



kram

2010-01-02 @ 16:59:14
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/
Postat av: lee

tack:)<33

2010-01-02 @ 17:04:52
URL: http://leetornberg.blogg.se/
Postat av: Girly

Ja det är roligt med teman, du får titta in om någon timme och se resultatet i min videoblogg:P

2010-01-02 @ 17:24:47
URL: http://girlysworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0