Lax på vårt vis

Första jobbdagen efter semestern idag! Men det gick bra, finemang faktiskt. Har ni semster fortfarande, eller också tillbaka på jobbet kanske?

Hur som helst, när vi vart i Turkiet i Maj bestämde jag och boyfriend oss för att mer resor ska det bli (redan hunnit med en vecka i Berlin sedan dess)! Därmed kom vi då överrens om att vi ska dra ner en aning på alla utgifter. Och i de (utgifterna alltså) vart det involverat en hel del utemat. Ja, för vi lagade då mat max (Alltså max, om ens det) en dag i veckan. Alla andra mål på dagarna åt vi ute. Det kostar minsann pengar. A lot.

Men i alla fall, vi har hållt oss galet bra till matlagningen och haft med oss matlådor till jobbet. (Yeey, jag har efter 23 år börjat lära mig hur man lagar mat!). En av våra favoriter vi brukar göra är lax. Ja, lax på vårt vis, alltså. Fungerar såhär:

1. Två fina laxfiléer utan skinn och en halv lök.


2. Laxen på aluminiumfolien. Under laxen lite vanligt smör.


3. På laxen: dill, peppar, citron och salt.


4. Även löken är på.


5. Och en drös frysta ärtor.


6. Små foliepaket med lax i på en ungssäker form och in i ugnen.


7. På spisen kokar färskpotatis och minimorötter.


8. Ut ur ugnen efter ca 20min.


9. Gärna lite remouladsås till.


10. Tadaa!


Sinnessjukt galet gott! Och nyttigt, desssutom. 10-poängare, helt klart! Kan ju förresten tillägga att bloggen med största sannolikhet kommer innehålla en del mat numera. Dels för att jag gillar god mat, jag har börjat upptäcka tjusningen i matlagning, delar gärna av mig av goda recept och triggar mig själv till att fortsätta experimentera i köket!

xoxo
Sanzetth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0