Warmwax VS coldwax

Jag har testat hårborttagningsvax. Har använt varmvax tidigare, men testade nu även snabbvax (kallvax). För att börja någonstans tar vi Veet warm wax:

Riktigt bra, men tar en stund att göra då vaxet först ska värmas till lämpligt gradantal och efter man är klar ska man tvätta av remsorna (som man kan använda flera gånger). Prisvärd då den räcker mycket länge, men som sagt: lite krångligt och tidskrävande. Håret ska ju helst ha växt en bit för att det ska ta, och man är ju inte alltför sugen på att "odla", haha.


Testade ju även Veet cold wax. Lite dyrare då man bara får 12 vaxremsor per paket. Dock riktigt bra och fungerar även helt ok på kort hår. Går snabbt och enkelt att använda och känns väldigt hygieniskt och fräscht. Känns dock av en anledning lite mindre skonsamt mot huden än det varma, någon som vet om det är så?

Slutresultat: Jag föredrar faktiskt kallvaxet. Nu har jag ju köpt på mig en hel burk varmvax, så blir väl att använda klart den innan jag övergår till kallvax helt. Har ni testat? vad tycker ni?

xoxo
Sanzetth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0