P-böter och trasig mobil

Sorry för dålig uppdatering men det är mycket med flytt och sådant just nu. Imorgon blir jag och Älskling sambos (efter nästan 3 år tillsammans). Vi har hjälpt svärmor & svärfar att tömma deras hus hela veckan. Men även hunnit med ett dopp i sjön och några timmar i solen.

Igår åkte jag på min första parkeringsböter (450 jävla spänn) och idag gick mobilhelvetet sönder, hela displayen är paj. Jag blir så trött! Dessutom är ju telefonen typ 1,5 år gammal och självrisken på försäkringen ligger på 1500kr, ska man byta displayen kostar det minst 800kr. Jag köpte den för 2000kr o så låste jag upp den för 400 eller 500 så det känns ju lagom värt det liksom!

Fan, varför allt på en gång? Så himla olägligt (och onödigt). Men eftersom jag varit så förälskad i min vita HTC Wildfire såpass länge nu vill jag ju inte ha någon annan färg. Och varken Wildfire eller HTC Gratia säljs längre. En begagnad kostar typ 800kr, men what the hell? Likabra att slå på stort och skaffa nåt nyare och bättre. Hade därför tänkt mig en iPhone 4 vit:

Jag vet, jag har varit sjukt anti innan, men den telefonen har faktiskt den bästa displayen på marknaden vare sig jag vill eller ej. Men guuud, herre min get nu går jag i taket snart. Fick precis detta meddelandet på Spotify:


Vad fan har jag gjort för att hela världen ska gå emot mig nu då? Då kan jag ju likagärna passa på att berätta att jag publicerade ett inlägg tidigare idag (nägon som hann läsa?) om en liten tissemisse vi ville ha. Dessvärre vart den redan tingad så det sket ju sig med. Vi som till och med kommit på ett namn! Behöver jag nämna att jag sitter vid ett vidöppet fönster och blir ihjälbiten av myggor nu och att jag fick en räls (tuff tuff) i käften i onsdags? Nej, tänkte väl det.

Jag ska krypa ner i sängen som Törnrosa tänkte jag. Kan någon komma och hångla upp mig om 100 år då alla problemen är borta? Jag lovar att vara lika ung och snygg som jag är nu. Kan Törnrosa kan jag med. Tack på förhand och god natt.

xoxo
Sanzetth

Kommentarer
Postat av: Yohanna

Hejsan!



Jag är med i en tävling hos Agria och skulle bli superduper glad om du skulle vilja rösta på mina bilder! :D



http://fireflybaby.blogg.se/2011/july/kom-igen-nu-gor-mej-glad.html



P.S. Du får en länkning som tack! :)

2011-07-02 @ 17:03:05
URL: http://fireflybaby.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

livet är en prövning:)

2011-07-03 @ 19:00:55
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0