Ta ner mig på jorden

Fan, jag har lite svårt att hålla mig till verkligheten just nu känner jag. Jag svävar till- och från in i min egna lilla fantasibubbla. Vad är det för betéende och varför gör jag så? Kan inte komma på att jag gjort så innan. Drömmer mig bort och undrar hur det hade varit om jag var någon helt annanstans...

Skumt, konstigt och härligt på en och samma gång. Vad vill jag göra? Vart vill jag komma? Vad är nästa steg? Känns som om jag står på en och samma punkt i livet och stampar just nu. Jag vill... Eller vafan, jag vet ju för helsike inte vad jag vill.

Jag är 22 år och just precis denna sekund känns det som om jag inte kommit någonstans. Jämför jag förmycket med alla andra? Fast alla andra har ju inte heller det, förvisso. Kollar lite förmycket stora bloggar och har allmänt lite för bra koll på alla stjärnor? Nu får jag ju lägga av.

Jag är sugen på att skaffa mig en bostadsrätt, det hade ju i alla fall varit någonting. Men när jag har den då? Vad ska jag göra då? Nej, så långt fram ska jag inte tänka. Problemet är ju att en bostadsrätt kostar närmre miljonen. Fastnat för 2 här i närheten och den ena är 695.000:- i utgångspris och den andra är 790.000:-, expensive...

Nästa år blir det en ny bil i alla fall om allt går som det ska. Och den gör det, jag bestämmer faktiskt själv om mitt liv och vad jag vill göra, ingen annan. Men detta är ju bara "saker" man kan köpa. Jag då? Jag är så galet avundsjuk på folk som vet precis vad de vill göra med sina liv, vilka yrken de vill ha. En del hoppade på universitet eller högskola direkt efter gymnasiet och en del gör det nu.

What to do? Fan... Inspirera mig? Vad är jag bra på liksom? En del finns det ju, men det är inget jag vet jag vill göra. Hade det inte krockat så med jobbet hade jag hoppat in i en dansgrupp igen så man får något annat att tänka på ett par timmar i veckan, eller något. Ta ner mig på jorden. Jävlar så långt detta inlägget blev. Orkade ni läsa?

xoxo
Sanzetth

Kommentarer
Postat av: Amanda

Bästis<3 tänk efter vad du verkligen vill och gör det. Du har kommit jätte långt. Du har en egen lägenhet, ett jobb, körkort och massa mer. Tänk inte på vad du inte har utan på vad du faktiskt har. Och kommer du på något du vill göra ja då har du ett mål, någonting att sträva efter. Älskar dig<3

2011-08-27 @ 18:50:25
URL: http://aaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0