Blocket gav mig en vän

Jag hade talat i 3 månader om att ta in en inneboende här hemma iom att hyran är hög och jag hade ett stort sovrum ledigt. Gick in på blocket en dag i Mars för att se om någon intressant behövde bostad snabbt. Jag kollade inte seriöst då det inte var någon brådska, men mailade två tjejer i min egen ålder. En svarade att hon hittat en studentlägenhet men tackade för erbjudandet.

Den andra tjejen sökte egentligen en lägenhet, men jag mailade att jag tyvärr inte hade någon lägenhet att erbjuda, men däremot ett stooort sovrum som gärna fick omtapetseras. Hon sökte bostad akut och mailade tillbaka relativt snabbt att hon gärna kommer och kollar på rummet. Eftersom hon eventuellt skulle flytta in googlade jag ju (såklart, haha).

Addade henne även på Facebook och upptäckte att vi ju har gemensamma vänner. Ringde Hanni och frågade hur denna tjej jag eventuellt skull bo med är. "Rolig" svarade hon och det svaret passade givetvis mig utmärkt eftersom jag älskar att ha kul och humor.

Hon kom och tittade på rummet och vi kom ju fram till att vi hade ju firat nyår ihop! Den vän hon hade med sig är sambo med en av mina kusiner. Allt var kalasbra och någon vecka senare flyttade hon in.

Nu sitter vi här långt in på natten och pratar om allt mellan himmel och jord. Skrattar en hel del gör vi också. Tyck gärna att vi är knäppa, men vi har t.o.m haft sleep-over på mitt rum, haha! Blocket gav mig en friend for life (hoppas jag iaf, Madde?). Ja, det är alltså Madde jag pratar om. Jag tycker om dig, girrrl♥

xoxo
Sanzetth


Kommentarer
Postat av: Madole

Friend for life? Eeh nja, allstå... Hihi jo men de hoppas ja :) Och jag som trodde P gjorde min dag ^^ <3

2010-06-28 @ 02:32:07
Postat av: Anonym

man kan träffa vänner på dom mest konstiga ställen

2010-06-28 @ 09:33:52
URL: http://inquisitivebeauty.blogg.se/
Postat av: bbq

Men sweet! :D



Sv: jo, ryggvärken gick över... det är tyvärr vår extremt låga diskbänk som står för detta :/



Ps. Den där zebrajordgubben ser tokgod ut. Vill bara plocka loss den från skärmen och glufsa i mig den :O

2010-06-28 @ 10:20:39
URL: http://babybq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0