> Konstig gravid-dröm

Godmorgon! Jag hade en så konstig dröm. Jag var gravid, men det syntes inte. Jag hade inte heller märkt av det förrän "nu", vilket var många månader gånget. Verkarna började och jag bagav mig mot sjukhuset. Allt gick vrålsnabbt och inte ens pojkvännen hann få reda på att jag var gravid, så han närvarade inte. Well, en förlossning som var över på några sekunder och jag fick tvillingar, pojkar. (Hur fick de plats i magen som bara såg ut som en lätt viktuppgång?) Haha!

Sen skulle jag på något kalas med vännerna (som jag inte berättade något för, varför vet jag inte). Så lämnade tvillingpojkarna på sjukhuset och åkte på kalas. Hade det trevligt, men fick sedan ett samtal ifrån Mami som bokstavligt talat fräste fram vad hon ville ha sagt. Hon var fly förbannad över hela situationen. Lät ungefär såhär: "HALLÅ? Ska inte du tillbaka till sjukhuset snart? Du har ju faktiskt två BARN att ta hand om?" Jag svarade att jag var påväg tillbaka. Mami: "JAHA, men har du berättat för barnens PAPPA än då?" Jag svarade att jag ringer honom från sjukhuset.

Väl på sjukhuset skulle jag hämta mina barn (eh, sen när är sjukhuset ett jäkla dagis?). Jag fick istället för mina små spädbarnspojkar med mig en överviktig tjej på ungefär sex år. Åkte hem, men när jag kom innanför dörren var det något som inte stämde. Jag ringde barnens pappa och han kom. Blev förvirrad, arg för att jag inte sagt något (men jag visste ju inte om graviditeten själv heller) och jävligt glad. När jag berättade om att jag fått med fel unge hem var det han som ringde tillbaka till sjukhuset och vi fick komma och byta (haha, så sjukt opassande).

Vi begav oss mot sjukhuset. Hade helt plötsligt värsta familjebilen (fattar inte vad den kom ifrån?). Lämnade tillbaka flickan och hämtade våra små tvilingar. De sken upp och var helt plötsligt någon månad äldre på bara en dag. En av dem tittade på min pojkvän när han lyfte upp honom och sa "Pappa". Vi alla skrattade, men HUR normalt är det att en så liten bebis kan prata? Haha!

Med det kom alla mina bekymmer med kläder, blöjor och vagn. Jag vart ju totalt oförberedd. Så otroligt sjukt man kan drömma, alltså. Jag är förbluffad själv^^ Haha! Nu: dags att ringa barnmorskan för ny tid så jag kan fixa recept på minipiller då jag bara har två kartor kvar!

xoxo
Sanzetth

Kommentarer
Postat av: ღ pernilla

hejsan, fin blogg :) allt bra?

2010-02-26 @ 10:57:33
URL: http://keexiiita.blogg.se/
Postat av: Stpid

sv: tack det hoppas jag med ;)

2010-02-26 @ 12:11:57
URL: http://stpid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0