Projekt: Månadskostnader

Har en senaste månaden startat Projekt: Sänka månadskostnaderna 2011. Har kommit en bra bit påväg faktiskt! Hur? Såhär:

Bytt leverantör av fast telefoni från Telia där jag betalade 145kr/mån till Tele2 där jag nu betalar 119kr/mån. Sparar: 26kr/mån.

Bytt leverantör av ADSL-bredband samt höjt hastigheten för bredbandet samtidigt som kostnaden blivit lägre! Från Telia där jag betalade 338kr/mån för 8Mbit till Tele2 där jag betalar 95kr de 2 första månaderna, därefter 279kr/mån för 24Mbit. Även lagt in Autogiro för att slippa tillägg för pappersfaktura om 24kr/mån. Sparar: 243kr/mån de 2 första månaderna, därefter 59kr/mån.

Håller på att göra mig av med mitt Tre-abonnemang samt mobiltelefon på avbetalning genom överlåtelse till annan person. Bytt till ny mobil jag köpt kontant samt nytt abonnemang hos Tele2. (Senaste fakturan från Tre låg på nästan 1500kr, galet!). Bytt fast månadskostnad från ca 325kr till 87kr. Sparar: 238kr/mån.

Skaffat mig ett Statoil Mastercard för lägre bensinkostnad varje månad. Sparar: Summa/mån oklart, men minst 15öre/L.

Bytt A-Kassa från Alfakassan där jag betalar 361kr/mån till Unionens A-Kassa där jag istället betalar 100kr/mån (Även gått med i Unionens fackförbund där jag får 6 månader gratis pga inträde innan 2010 är slut). Sparar: 261kr/mån.


Kan dessvärre inte göra någon större förändring av kostnad för försäkringen på mig, hemmet och tissarna. Inte heller åt hyran, hyresgästföreningen, lånet samt pensionssparandet. Totalt här kommer jag alltså spara 768kr de 2 fösta månaderna, därefter 584kr/mån. Galet bra, eller hur?

xoxo
Sanzetth

Kommentarer
Postat av: wilmalouise

hej! :-)

ska vi följa varandra via bloglovin ? :-)

säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig med!

Kram wilmallouise

2010-12-28 @ 13:24:15
URL: http://wwilmalouise.devote.se
Postat av: Tele2

Hej Nicole,



Roligt att läsa att du lyckats sänka dina månadskostnder genom att flytta både hemtelefoni och bredband till oss. Jag vill passa på att tipsa dig om Mitt Tele2 på www.tele2.se. Där kan du genom ett inlogg ha koll på förbrukningen och fakturorna för samtliga abonnemang.



Med vänliga hälsningar



Ida Jönsson, Tele2

2010-12-29 @ 12:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0