> Älskar "mina barn"

Godmorgon. Ungeför 10.15 vaknade jag automatiskt, kalasbra. Hade en jättehemskt dröm, så det var skönt att vakna. Gick upp, väckte älskling och gick till köket för att göra kaffe. Jag blev helt yr och tvungen att lägga mig igen. Efter att ha legat i sängen och kallsvettats någon minut så var det som bortblåst igen. Det enda som återstod var huvudvärk, men det har jag tagit Alvedon för nu, så hoppas det släpper snart.

För att återgå till drömmen, så hade jag helt plötsligt bestämt mig för att mina tissemissar som varit innekatter i hela sitt liv skulle få börja gå ut själva. Efter en dag ute kom min lilla pärla Snöboll hem och någon hemskt människa hade rakat av henne pälsen och misshandlat henne såpass illa att hon inte ens kunde gå på alla fyra ben.


Min Snöboll


Stackars min lilla ärta, även om det var mina drömmar som spökade för mig så var det en hemskt syn. Jag skulle nog aldrig våga låta mina små "barn", katterna, få gå ute som de ville (jo, kanske om man bor ute på landet, men det gör ju inte jag). Många ser ju även värdet i deras utséende och försöker sälja raskatter dyrt. Det varnade till- och med folk mig för när jag köpte katterna. Tydligen så "snor folk sådana katter hejvilt".


Min Maxxi


Tur för mig att mina tissebarn (Speciellt Maxxi) inte ens vill gå ut. Tar man ut honom (i koppel givetvis), så sätter han sig bara och vägrar i princip gå om man inte bär honom. Jag älskar verkligen mina katter obeskrivligt mycket, de är som "mina barn" för mig, faktiskt.

xoxo
Sanzetth


Kommentarer
Postat av: li

söööta kissemissar!

2010-04-18 @ 12:24:31
URL: http://fau.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0