> Cirkus

Jag fick hem den här i brevlådan härom veckan:


Rev och slängde med en gång. Jag tål inte cirkusar. Helt ärligt, faktiskt. Djurparker har jag absolut inget emot, men i- och med cirkus får alla stackars elefanter och andra djur sitta inträngda inne i en lastbil hela sommaren och åka från stad till stad. Det för att sedan uppträda med massa konster inför människor som sitter och tittar, vilket ligger helt utanför deras natur.

Stackars djur, säger jag bara. Jag har själv varit på cirkus som mycket liten, både en med djur och en med bara människor. Gissa vilken som var bäst? Den med enbart männiksor som uppträdde! Jätteduktiga akrobater som imponerade på den lilla unge jag då var. Vad säger ni om ämnet?

xoxo
Sanzetth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0