> Strimlad schnitzel i sötsur

Såhär blev resultatet av dagens (kvällens) matlagning:


Strimlade skinkschnitzeln och stekte i rapsolja. Kryddade med lite curry och vitpeppar. När de var genomstekta hällde jag helt enkelt bara i den sötsura såsen. Kryddade med lite svartpeppar, paprikakrydda och ytterligare lite curry. Till det blev det kokt ris. Klart! Supergott och enkelt att göra. Underlättar ju enormt med boil-in-bag ris och redan färdig sås (och extra gott att den är fylld med grönsaker). Jag gjorde dessutom ganska mycket så att jag ska spara tid genom att bara värma en portion till lunch imorgon innan jag åker till jobbet.

Till det dricker jag O'boy. Stort glas med 12(!) teskedar i. Mumma tycker jag. Vet att många tycker det är äckligt till maten. Att det inte passar. Men I like it. Och ja, som ni ser sitter jag som vanligt vid datorn och käkar. (Tangentbordet har fastnat på bild idag med). Vad tycker ni förresten om alla dessa inlägg jag skriver titt som tätt med mat och sånt? Är det kul med lite inspiration eller är jag bara jobbig?^^ Har ju t.o.m fått en helt egen kategori, "Matvrak".

xoxo
Sanzetth

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gillade receptet! Det ska jag testa ngn gång! :D



Puss&Kram :-*

2009-09-23 @ 13:00:52
URL: http://caaamillaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0