> Telefonkö

Morsning korsning! Jobbat idag. Efter jobbet bar det av till vårdcentralen. Tog vanliga influensa-vaccinet (inte grisinfluensan, för den tog jag för en månad sen). Kollade posten en snabbis hemma och en av två av de julklappar jag beställde hade kommit.

Tänkte smitit in på H&M med och köpa mig en mascara, men orkade inte gå i regnet, så det får vänta några dagar till. Kom hem till Honey och satte mig direkt och rinde de samtal jag behövde få avklarade. Först telefonkö för att komma till Sveriges Radio&TV-tjänst. "Du har plats 18 i kön", yippee...inte. Efter det var fixat ringde jag Toyota ang "förbesiktningen" imorgon. Gick bra och var ingen telefonkö alls.

Efter det tog jag tag i det jobbigaste samtalen av dem alla - Telia (Felia). "Du har plats nummer 49 i kön" o.0 ...Hade det vart tillåtet och fungerat hade jag nog strypt rösten som sa så. Efter ett jäkla tag kom jag tillslut fram. Sade upp min digital-TV eftersom det finns kabel-TV där.

[,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,gbhhhhhhhhh <- Kissemissen Siri ville tydligen också vara med och skriva på tangentbordet]

Yes, men så är läget. Lagade lite mat efter allt telefonpratande. Blev makaroner med köttfärssås. Och så har vi spelat lite Borderlands.

Vad har ni gjort idag?

xoxo
Sanzetth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0