> She made my day

Jobbat idag. Imorse kom det in ett äldre par och jag tror bestämt att tanten flirtade med mig. Jag satt i kassan, vi hade nyss öppnat och det var fortfarande lugnt i butiken. De handlar, men mannen kom på att de skulle ju köpa två julstjärnor med, så kvinnan väntar vid kassan (där jag sitter) medan mannen går och hämtar det han ska ha.

Hon packar i varorna och står och tittar på mig (like crazy) en längre stund när hon packat klart. jag möter hennes blick och hon säger till mig:
"Du har så otroligt fina ögon"
Jag: "Ööh, jaha, tack så mycket"
Hon: "Jag skojar inte alltså, de är verkligen jättefina"
Jag: "Tack så mycket"
Hon: "Det är så trevligt att komma hit och handla, du har ett sånt trevligt bemötande"
Jag: "Tack igen, kul att höra!"

She made my day. Även om det kändes lite som att hon flirtade, haha. Man behöver få beröm ibland, tror jag. För att orka vardagen. Fast när hon sa det där sista ploppade ju alla mina dåliga dagar upp i huvudet. Dumt, egentligen. Jag håller mig oftast och fejkar ett smile ändå, Fast är någon otrevlig mot mig då jag har en dålig dag, så drar jag mig minsann inte för att vara otrevlig tillbaka. Dåligt bemötande speglar tillbaka.

Worko'holic var det här, ja. Men imorgon är jag minsann ledig och då ser jag fram emot att göra absolut ingenting. Får väl se hur det går med den icke-planen. Förmodligen i stupet, as usual.

xoxo
Sanzetth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0