Abonnemang i all ära...

Abonnemang i all ära... Men varför i själva fan skulle jag binda upp mig på 2 år med Tre av alla operatörer som finns? Inte smart drag där, minsann. Jag ångrar mig djupt. Nu har alla som jag tjänade på att ha Tre för att ringa till bytt operatör. Jag förstår varför, för de är dyrare än sina konkurrenter. Större delen av de jag pratat med på kundservice kan knappt hälften av vad de borde kunna och några få av de jag pratat med har varit otroligt otrevliga. Synd åt ett så stort företag, men konkurrenterna lär ju hurra.

För att lösa hela den här härvan så är planen nu att jag ska hitta någon som vill ta över abonnemanget och göra en överlåtelse (lättare sagt än gjort?). Jag ska byta nummer så jag kan behålla mitt gamla och om jag nu hittar någon som tar över så ska personen i fråga givetvis få ett nytt nummer. Jag ska även låsa upp min telefon som dessvärre är låst till Tre. Telefonen som följer med abonnemangen behöver inte låsas upp, men min nya (yes, jag har investerat i en ny telefon!) behöver låsas upp då även den är låst till Tre.

Jädra röra detta. Kalaset kostar ju inte lite heller. Upplåsning av telefonen: 350kr, nummerbyte: 250kr och överlåtelse 250kr. Totalt 850kr. Gaah, känns ju så jävla ovärt men värt ändå. Med tanke på att det är 11 månader bindningstid kvar, vilket i slutändan blir minst 3289kr för min del.

Vad som ska göras är alltså:
*Ut med en annons på Blocket för averlåtelse av abonnemang med telefon på köpet.
*Byta nummer och flytta över mitt nuvarande nummer till Tele2.
*Låsa upp min nya mobil.


Det råkar in vara någon själ därute som är intresserad av att ta över mitt abonnemang (3Pott 299kr) och få en SonyEricsson w995 på köpet? Inte? Snälla? Nähä, attans också.

xoxo
Sanzetth

iPhonebutiken.se


Kommentarer
Postat av: vickan- dagens blogg!

sv: juste:)

kul att du är med iallafall!

2010-10-25 @ 14:06:17
URL: http://vickany.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tre suger. Mina räkningar var skyhöga när jag hade det. Låter bra att du ska skaffa tele2 så plingar jag gratis till dig =)

2010-10-25 @ 16:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0