> Efternamn: Anka

Vet ni vad jag tror? Att Anna Ankas framgång startade med Sveriges uppmärksamhet av hennes efternamn. I "Svenska Hollywoodfruar", alltså. Det fattas ju bara att hon skulle bo i Ankeborg. Dessutom kan ju pressen författa sig så finurligt som "trubbel i ankdammen". Smart!

Om jag hetat Anka i efternamn så hade jag lätt döpt min förstfödda son till Kalle. Tänk så kul för ungen när han börjar på i skolan. Hans kompisar hade ju säkert frågat saker som "Har du lånat några pengar av Farbror Joakim på sista tiden?", "Hur är det egentligen att jobba på margarinfabriken?" eller "Är det du eller Alexander Lukas som är kajsas flickvän nuförtiden?". Haha, dumt men kul!

xoxo
Sanzetth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0