> Kreativ

Fick lite inspiration ifrån mig själv. Jag pysslar ju inte så hemskt mycket kan jag inte påstå. Men ganska kreativ kan jag faktiskt ändå vara när jag sätter den sidan till. I April till exempel, då Bästis fyllde 20. Jag tänkte att det skulle vara skoj att göra någonting själv. Och eftersom hon gillar ljus och sånt, så måste det ju vara med givetvis. Resultatet blev jag jättenöjd med! Blev faktiskt förvånad över att man dessutom kunde komma undan ganska billigt. Såhär blev resultatet:

 

Snyggt, eller hur? Jag köpte:
*Lite djupare tallrik/skål, ICA Maxi stormarknad 79kr
*Blå dekorationsstenar, ICA City 33kr
*8 st vita ljus (ser ut som vit choklad), Fyndlagret 10kr/4-pack
*Center magic mint (matchade det blå), ICA Maxi stormarknad 10kr/3 st
*1 rulle cellofanplast, ICA City 22kr
*Tygband, minns ej vart jag köpte det men finns i vilken tyg/sy-butik som helst och kostade inte många kronor.

Alltså ungefär 170 kronor för alltihop. Inte så farligt dyrt, tycker jag inte. Speciellt inte med tanke på att det var riktigt roligt att fixa och dona för att få ihop allt snyggt.

Jag gjorde såhär:
Knycklade ihop cellofanplast i botten på skålen (billigare än att köpa flera paket med dekorationsstenar). Hällde på dekorationsstenarna. Lade på ljusen som jag ville ha dem. Knöt små rosetter av silversnöre runt center-chokladbitarna. Tryckte försiktigt ner dem bland stenarna så de stack upp litegrann. Satte cellofalplast runt hela skålen och knöt en liten rosett av svart snöre. Enkelt och skoj! Dessutom kul med en personlig present. Tycker ni inte?

Anledningen till att jag skrev detta nu var att jag fick inspiration igen. Resultatet kommer senare i veckan. Det nya som jag pysslat ihop idag är alltså enbart inspererat av "mitt tidigare verk" och alltså inte likadant, bara så ni vet!

xoxo
Sanzetth


Kommentarer
Postat av: Emmelist

ja visst var den snygg! blev kär direkt!! :D

längtar tills den kommer hem så man får prova den ;)

2009-09-16 @ 00:31:59
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Nya tävlingar hela tiden...



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-16 @ 00:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0