> Riksväg 41

Nu är jag hemkommen från jobbet! Var kaosRiksväg 41 åt båda hållan. Hade hade tur som åkte från Marks Kommun mot Borås och inte tvärt om. Började först undra om det var någon slags "varningsblinkersens dag" eftersom alla hade den igång. Trodde sedan det var en seriekrock, sedan trodde jag det var en människa som låg död på vägen, sedan trodde jag det var en älg. MEN det visade sig vara hästar på vägen.

Inte en aning om huruvida skadade (avlidna?) människorna som satt i bilen blev, men hästen såg då rakt inte ut att må bra. Lyfte på huvudet så gott det gick, men inga mer livstecken. Stackarn. Var även två små föl (tror jag?) som gick och promenerade helt på egen hand på den stora och väldigt trafikerade vägen.

Jag joinade alla andra bilar på min sida av vägen och drog igång min varningsblinkers för att varna mötande trafik. Det är 90-väg, men folk brukar ju köra i typ 120 där (farligt).

Jag måste säga att det förvånade mig att inte polisen var på plats. Jag mötte en blinkande polisbil när jag nästan var framme i Borås. Och olyckan skedde närmre Marks Kommun än Borås. Polisen borde varit på plats betydligt tidigare. Dåligt... ***VARNAR ALLA TRAFIKANTER ANG. RIKSVÄG 41***

Sitter och uppdaterar Borås Tidning's hemsida som en galning, men än har inga bilder kommit upp där. Uppdaterar när det finns bilder att visa.

xoxo
Sanzetth

Kommentarer
Postat av: amandaaamanda

tack :D

2009-12-06 @ 01:50:31
URL: http://dotteralberta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0