> Inte min dag

Hallojs. Idag har det minsann inte varit min dag. Inte någonstans alls. Om jag hade köpt en trisslott så hade jag säkert fått minus 50.000 i 25 år eller något. Så illa är det.

Jag begav mig hemifrån vid 12-tiden. Anlände hos lillasyster en halvtimme senare. Öppnade all min post (får ju min post dit tillfälligt nu innan årsskiftet). Hade fått flera julklappar både till mig själv och andra. Fick även ett konstigt okänt brev om ägg? Fråga mig inte varför...

Skulle sedan till Bilprovningen för att besiktiga bilen. Vad jag inte visste var att de hade bytt lokaler. Jag gick in och sa att jag skulle in med min bil 13.10 och de i kassan tittade konstigt på mig.
"Du har väl ingen tid här?" frågade de.
"Jo, det har jag." sa jag självsäkert.
"Vad har du för bil?" frågade expediten.
"En Toyota" svarar jag.
Hahahaha!...

Jag hade ju gått in på Volvo. Ingen kommentar... Vafan, det var ju bilar och en verkstad o massa grejer. Okej, jag erkänner att jag borde tänkt på att det bara var massa Volvo-bilar...



Well well, jag fick en vägbeskrivning till Bilprovningen, åkte dit. Där skulle jag logga in med mitt reg-nummer, men det gick inte. Jag frågade en verkstadskille varför det inte funkade och han skulle kolla i datorn.

Han: "Vad hade du för reg-nummer sa du?"
Jag säger mitt registreringsnummer igen...
Han: "Och du hade tid 13.10?"
Jag: "Ja"
Han: "Men de bilarna som skulle in 13.10 är redan inne"
Jag: "Ja, jag är 10 minuter sen, jag vet. Hittade inte hit först"
Han: "Men du har ingen tid idag, du har ju tid imorgon 13.10!"

Crazy day, huh? Fortsättning följer, ska bara få i mig lite sen middag först.

xoxo
Sanzetth



Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN - 2 tävlingar pågår!

sv; Ja, eller hur? :D

2009-12-09 @ 21:07:59
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Anonym

HaHaha, du är ju rolig. Tror nog att sådant här har hänt din mor. Du har nog för mycket att tänka på, försök stressa av lite. Du förtjänar lite vila, jag lovar=). Kram Sari

2009-12-10 @ 12:28:26
Postat av: Simone

Uhh, vilken dag! :O

2009-12-10 @ 16:05:50
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0