> Roadtrip med Hanni

I'm home! Sen en bra stund tillbaka iofs. Har hunnit få i mig lite mat, slänga i två maskiner tvätt och läst en del bloggar.

Var inte mycket att göra på jobbet idag alls, vilket var skönt. För att uppdatera om igår så åkte ju jag och Hanni till Trollhättan för att hämta mina små tissemissar som jag inte träffat på ett halvår ungefär.


Min bil


Vi skulle egentligen åkt vid 12, men kom inte iväg förrän vid 1. Gott tyckte vi, tills vi nästan var framme. Då ringde Emma och sa att hon hade en körning (Taxi) till Landvetter, så vi fick vänta i Trollhättan på henne i 3 timmar. Åt lite mat på en restaurang och gick omkring i Överby shoppingcenter. Köpte inte så mycket och var ganska drygt att gå där så länge.


Hanni då vi var i Göteborg och shoppade i April 2008 (hittade ingen nyare bild)


När vi kom fram och skulle äta frågade Hanni:
"Vad är du sugen på?"
Jag:"Att få kissa!" (jag hade varit kissödig mer eller mindre hela vägen)
Hon:"Jomen visst, pizza låter gott"
Jag: "Hahaha"...

På våran lilla roadtrip hem igen hade vi ganska skoj iaf. Jag skrattade tills jag fick tårar i ögonen och inte i magen. Kunde inte sluta och det gjorde bara ondare och ondare. Haha.

Jag skulle bl.a. slänga mitt "glasspapper" som egentligen var ett chokladpapper. Vet inte varför jag sa glasspapper, hade väl glass i huvudet just då? Eller nej, alltså jag har ju min hjärna i huvudet, men jag menar glass i tankarna. Skulle sen försöka fantisera fram cola när jag drack loka. Jag skrattade ju som sagt så att tårarna rann och det kändes som att det bubblade upp kolsyra i ögonen ifrån lokan. Så en variant blev att vi skulle börja blanda oboy med huvudet och använda ögonen som espressomaskin/kaffe/choklad-automat. Mysigt, eller hur? Haha. Ja, vi var som sagt väldigt trötta och sega efter en hel dag i Trollhättan.


Busungarna i Juni 2008


Katterna gav inte ett ljud ifrån sig under hela bilresan iaf, vilket var skönt. De har alltid tyckt det var skoj att åka bil när de var mindre, men jag visste inte hur de skulle reagera denna gången. Men det gick bra. Snöboll blev lite åksjuk och spydde en gång då vi kommit fram, men i övrigt åt de som vanligt och verkade trivas. Lilla Maxxi hade dock inte gått på lådan på många timmar när vi hämtade honom, så han kunde inte hålla sig hela vägen utan kissade på sig. Stackars liten. Men nu så ska de iaf få vara hos kusin-vitamin tills jag flyttat in i min nya lägenhet om ungefär två veckor. Ska bli härligt!

xoxo
Sanzetth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0