> Däggdjur vs. äggdjur

Siri (till vänster) och Sigge (till höger) ni ser på bilden här nedan:


(Fotograf: Min pojkvän)


Jo, det var såhär att Sigge gäspade. Älskling började givetvis spekulera på det här med gäspande.
Han: "Alla djur gäspar nog, tror du inte?"
Jag tänker precis öppna käften och säga att fiskar förmodligen inte gör det, men Älskling hinner först...
Han: "Eller nej, vattenlevande djur gör nog inte det. Inte fåglar heller, för den delen."
Jag: "Däggdjur kanske gäspar, men inte äggdjur?"
Han: "Hahaha!"
Jag: "?"

Jag fattade inte det roliga. Varför? Jo, för att jag under hela min livstid trott att motsatsen till däggdjur heter äggdjur. Älskling (och Hanni över telefon) berättade för mig att det inte finns någonting som heter så. Har jag alltså missat det i snart 21 år? Det är ju logiskt, tycker jag! Vad tycker ni?

xoxo
Sanzetth

Kommentarer
Postat av: emma

åh söta missar! du är tokig som jobbar så mycket;) jag har varit hemma hos mina föräldrar nästan hela dagen, myspys. vad händer imorgon sötnos? kraam

Postat av: REBBAN

riktigt söta

2009-12-14 @ 00:18:16
URL: http://rebbsann.blogg.se/
Postat av: Anonym

däggdjur sa du för länge sen . du blev lika förvånad då när jag sa att det inte finns ngt som heter så :)

dåligt minne du har bollan

2010-02-11 @ 02:23:51
URL: http://www.bollan.tk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0